Voor het 4e jaar op rij een betere klantwaardering!

In juni heeft mkbasics.nl haar jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek (KTO)  gehouden. Een prima respons leerde ons dat klanten erg tevreden zijn over onze pro activiteit, snelle reactie en afhandeling en de samenwerking met de casemanager.

Wat wij nog kunnen verbeteren is meer transparantie over de facturen, de bereikbaarheid van de contactpersoon en minder wisselingen van contactpersoon. Voor ons is dit herkenbaar en hiermee zullen we ons voordeel doen. Transparantie m.b.t. de facturen blijft een uitdaging, we specificeren steeds meer, maar worden gebonden door regels. Door de fikse groei van de laatste jaren verkleinde het werkgebied van de casemanagers en vonden er de noodzakelijke verschuivingen plaats.

Helaas hebben we ook erg ontevreden klanten die onze tarieven en bedrijfsartsen met name als zondebok voor een minder ervaren dienstverlening aanwijzen. 

We zien dat ondernemers kritisch zijn op onze dienstverlening en erg prijsgedreven en onze directe contactpersonen waar we dagelijks contact mee hebben erg tevreden zijn (8-). Met name op onze klantvriendelijkheid en de toepasbaarheid van de adviezen scoren wij dikke voldoendes bij hen en daar zijn wij erg trots op.

Voor het derde jaar op rij staat bovenaan onze verbeterpunten 'het verstrekken van veranderingen in wet- en regelgeving’. Ondanks ons uitermate actieve nieuwsitem-beleid op zowel de website alsook Linkedin, dat tevens wordt vertaald naar een periodieke nieuwsbrief (leesdichtheid ruim 50%), zien we dat niet terug in deze waardering. De bekendheid van de contactpersoon met de organisatie scoort een magere 7-. Daar zullen we aandacht aan gaan besteden. 

Over het verzuimregistratiesysteem is veel te doen. De een vindt het geweldig dat we een systeem aanbieden met alle functionaliteiten om de dossiers op en top in orde te hebben en te zien wat wij doen, terwijl anderen het systeem lastig vinden en het vervelend vinden als wij geld vragen om het verwerken van gegevens in het dossier voor hen te doen. 

Ons overall cijfer is weer ruim een tiende punt toegenomen en met name de casemanager scoort goed. De personen waar we het meest zaken mee doen zijn erg tevreden en we scoren goed op klantvriendelijkheid en toepasbaarheid van de adviezen. Daarnaast is het fijn om te zien dat de meerderheid van de bedrijven die ons goed waarderen ook referent wil zijn!

We gaan aan de slag met de opmerkingen!

Geschreven door Rik Nijkamp (directeur).