Bedrijfsarts bakt ze bruin!

Bedrijfsarts Maarten Boot van mkbasics.nl ontvangt regelmatig medewerkers van Burger King op zijn spreekuur. Daarom leek het hem een goed idee om een dagje mee te lopen in de keuken van Burger King Schiphol. “Het viel mij op hoe schoon en verzorgd er wordt gewerkt in de keuken.”

Maarten Boot van arbodienst mkbasics.nl is bijna anderhalf jaar als bedrijfsarts in Amsterdam verbonden aan Burger King. Bijna dagelijks spreekt hij Burger King medewerkers op zijn spreekuur in verband met hun arbeidsongeschiktheid. Allemaal hebben ze hun eigen verhaal. Het idee om zelf eens te gaan kijken bij Burger King speelde dan ook al een tijdje. Op 14 maart was het zover. Bedrijfsarts Maarten Boot liep een dagje mee in de keuken van Burger King Schiphol. 

Hoe is het bevallen om een dagje mee te lopen?
Goed, ten eerste ben ik zeer goed ontvangen door Assistant Manager Robert de Vos die mij een rondleiding heeft gegeven door het filiaal. Vervolgens heb ik een tijdje de keuken van een afstandje staan observeren en gezien hoe het systeem in zijn werk gaat en hoe er met medewerkers wordt omgegaan.

Vervolgens bent u zelf in de keuken aan de slag gegaan?
Klopt, eerst heb ik instructie gekregen over hoe je een Whopper bereidt. Vervolgens heb ik er een aantal zelf gemaakt. Dat viel niet mee, maar ik heb mijn best gedaan. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. Het viel mij overigens op hoe schoon en verzorgd er te werk wordt gegaan in de keuken. 

Welke indruk heeft u gekregen van het werken in de keuken bij Burger King?
Dat het behoorlijk doorpezen is tijdens de drukste momenten van de dag. Tegelijkertijd is er ook ruimte voor het individu. Even een praatje maken met een collega om te vragen hoe het met hem of haar gaat is erg belangrijk voor de betrokkenheid van de medewerkers. Dit heeft ook een positief effect op het verzuim. Ook vond ik het goed om te horen dat medewerkers de mogelijkheid wordt geboden om door te groeien en een fastservice opleiding te volgen via Burger King.